perjantai 3. huhtikuuta 2009

Onnistumisen tunteita

Herkuttelen Mokkamastereilta tilatulla kahvilla, johon on lorautettu kanelisiirappia ja reilulla kädellä luomumaitoa. En ymmärrä sitä, miksi monesti maitovaraa jätetään kuppiin vain lusikalliselle maitoa. Jos juodaan maitokahvia, maitoa laitetaan reilusti!

Suuressa käsityölehdessä ei ollut mulle yhtään mitään. Mä en voi sietää Tilda-söpöstelyä, en ompele eikä mulla ole lapsia. No jaa, selasihan tuon läpi.

Neuletapaamiseen Ursulaan oli uskaltautunut uusia naamoja. Toivottavasti negatiivinen paasauksemme verotuskiistoista ei karkottanut teitä ja tulette ensi kuussakin! Me ollaan oikeesti ihan mukavia ja kilttejä (paitsi Marjut, joka uhkailee kakulla).

Juotiin edullista Cavaa (kuten viime postauksesta ehkä kävi ilmi, cava ja minä tulemme joten kuten toimeen) ja syötiin valkosuklaa-puolukkakakkua (jumalaista!). Selattiin kirjoja, suunniteltiin saksanvalloitusta, ihailtiin mun ihanaa ja hyväntuoksuista sukkaa (kyllä, pakotin ihmisiä haistelemaan mun sukkaa) ja höpistiin niin että oltiin taas viimeiset asiakkaat. Paikalla oli reilu 20 neulojaa.

Sukkakin edistyi siinä illan mittaan niin, että se pääsi jo pingottumaan. Ehkä seuraavaksi aloitan Ravelryn lankalaatikon keltaisten sukkien yhteisneulonnan sukat.

Lankalaatikosta puheen ollen… Mä luulen että mä en saa mitenkään taivutettua 1050 grammaa sukkalankaa mahtumaan mun lankadieetin sääntöihin, joten heippa, huhtikuu. Kunniakseni sanottakoon, että olin niin nopea, että olisin saanut Wollmeisen kaupan päivityksestä kokonaiset kymmenen vyyhtiä sukkalankaa, mutta luojan kiitos joku tolkku iski takaraivoon kesken sähellyksen ja tiputin kolme vyyhtiä kärrystä. Tulossa on kuitenkin useampi vihreä ja keltainen sukkalankavyyhti Saksanmaalta… Pieni shoppailumorkkis yrittää jyskyttää otsalohkossa mutta olkoon.

Midori, ei ollut mitään hyviä punaisia kaupan ;)

Ja tässä syntyy sukka syrjäytyneelle.

5 kommenttia:

  1. Mitä nuo neuletapaamiset on? Voiko mukaan tulla vapaasti?

    VastaaPoista
  2. Joka kuukauden ensimmäisenä torstaina klo 17 tapaamme Helsingin Aleksanterinkadun Cafe Ursulassa (Aleksi 13, 5. krs).
    Mukaan saa ja pitää tulla jos yhtään kiinnostaa! Istumme aina vasemmalla olevan pitkän sohvan vieressä olevissa pöydissä ja neuleista tunnistaa :)

    VastaaPoista
  3. Voin vertavuotavin sydämin mutta neulojatoverin parasta ajatellen vapaaehtoistua adoptoimaan vihreää tai keltaista wollmeisea jos morkkis äityy liian pahaksi. O:)

    VastaaPoista
  4. Huh, mulla jo ihan sydän käväisi kurkussa, kun luin, että missasin (TAAS) Wollmeisen päivityksen. Viimeksi hetki sitten kävin kurkkaamassa siellä. Ne sun punaiset sukat on niin täydelliset...

    (Mun täytyy antaa sulle mun puhelinnumero ens kerralla, kun nähdään. Jos viittisit vaikka tekstarilla hälyttää, jos näät jotain M-väristä...? Tai jos satut vahingossa ostamaan jotain ylimääräistä, niin mä voin lunastaa... Öhh, läheneekö tämä jo epätoivoa?)

    VastaaPoista

Kaikenlaiset terveiset ovat lämpimästi tervetulleita!