perjantai 20. marraskuuta 2009

"Olipa päivä"

Käärmesukista kyselleille - ohje on tekeillä, joten niistä tulee lisätietoa myöhemmin.

Koska olen keski-ikäistyvä nainen, luen säännöllisesti Kodin kuvalehteä. Tänäänkin se putosi postiluukusta ja koska olen kotona sairaana, selailin sen heti läpi. Ja koska en jaksa neuloa ja olen tylsistynyt, ajattelin aloittaa meemin KK:n viimeisen aukeaman haastattelusarjan pohjalta. Siinä joku tunnettu henkilö kertoo aina päivästään jatkamalla lauseita.
Meillä on usein helmasyntinä klassinen sitku-ajattelu. Sitku on loma, sitku on rahaa, sitku oon laihempi, sitku tulee tilaisuus. Elämä on kuitenkin nytku. Siksi on hyvä katsoa ihan tätä päivää, tätä hetkeä. Nappaa aihe mukaan ja katso päivääsi!
Aamulla heräsin...
...laittamaan herätyskellon pois päältä ja käänsin kylkeä. Seuraavan kerran havahduin kello 10.20, levänneenä.
Matkalla postilaatikolle...
... eli -luukulle laitoin telkkarin päälle uutisten varalta. Postin kanssa köllähdin sohvalle. Kaksi laskua, aikakauslehti. Määh. Odotan mukavaa postia parilta nettikaupalta, joten päivän saalis tuntui mitättömältä.
Havahduin...
...siihen, että tänään pitää maksaa uudenvuodenreissu! Kolme yötä ihanaisessa Tallinnassa vielä ihanampien ihmisten kanssa. Raatihuoneen torin valot, ja ilotulituksen katsominen Toompean mäeltä, kuohuviiniä pullon suusta.
Työssäni pohdin...
...lähinnä omia asioitani. No, loppuviikon olen kotona miettimässä omia asioitani.
Liikutuin...
...siskonpojan neronleimauksista. Hän on suorapuheinen kolmevuotias ja usein hyvin tosissaan. Sikainfluenssarokotteen antaneen tädin hän oli moittinut ihan tylsäksi tädiksi. Mitäs pisti.
Unelmoin tänään...
...paljon, kuten joka päivä. Unelmat ovat arjen korianteri, sitruunaruoho ja mustapippuri. Haaveilin kesästä, nurmikolla makoilusta, joulukuusesta, lomamatkasta... Päivän lomamatkahaave on kohdistunut lämpimään, Marokkoon tai Vietnamiin.
Peilistä näin...
...kalpean ilmestyksen, jolla oli tukka pystyssä.
Tänään yllätyin...
...siitä, miten vähän lastenvaateliikkeissä myydään makeita vaatteita koossa 134 cm. Hei. 7-vuotiaatkin tarvii lastenvaatteita. Eli joululahjoja on funtsailtu tällä sohvalla
Kaipasin...
...itsekuria. Sorruin tilaamaan ColourMartilta merinolankaa villapaitaan. No okei, muutamaan villapaitaan. No mut ainakin oli halpaa!
Nukkumaan menin...
...moneen kertaan. Parhaat olivat kolmen tunnin päiväunet iltapäivällä. Näin ihan pöhköjä uniakin.
Arvosanani tälle päivälle...
... on Hyvä. Vaikka olen kipeänä, en voi mahdottoman pahoin. Olen jaksanut neuloa vähän ainaoikeaa ja ne tilatut langatkin on tosi herkullisia. Lopulta löysin myös ne kaipaamani joululahjat.

Powered by Qumana

1 kommentti:

  1. Mä oon kans ihan "sitku" tyyppi. Välillä oikein ärsyttää. Mut minkäs teet, nahjus ku nahjus... Tosi hienot nuo kärmessukat muuten!

    VastaaPoista

Kaikenlaiset terveiset ovat lämpimästi tervetulleita!