keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Tunturipaju

Huhhuh. Huhhuh.

Bloggaajanne vetoaa edelleen kiireeseen ja väsymykseen. Niin meni sivu suun Lankamaailman bloggaajakinkerit kuin Tampereen kässämessutkin. Musta tuntuu, että oon vastannut melkein kaikkeen tänä syksynä että "Voi hitto, mä oon iltavuorossa just tolla viikolla..." Mä jopa unohdin yhden avoimen ammattikorkeakoulun kurssin. Kokonaan. Verkkokurssi, kutsu oli tullut pari viikkoa ennen kurssin alkua ja kun olisi päässyt rekisteröitymään, olin jo unohtanut koko asian. Nyt tuli sitten lasku - 50 euroa kankkulan kaivoon, ka-tsing!

Kuitupitoisiin kokoontumisajoihin Päivölään sentään pääsin kuun vaihteessa. Tosin jouduin siitäkin nipistämään liki vuorokauden, koska olin perjantaina töissä iltayhteentoista (voi hitto, mä oon iltavuorossa just tolla viikolla...).

Sain kuitenkin samalla toimitettua Sudranan synttäriarvonnan päävoiton vastaanottajalleen. Viimeinkin! Voitto oli torkkupeitto ja annetuista vaihtoehdoista voittaja valitsi petroolinsinistä.

_IGP0026

Värivalinta oli mieleinen, mutta samalla asetti rajoitteen: Mulla oli lankaa vain puoli kiloa. Miten tehdään torkkupeitto vaivaisesta kilometristä lankaa?
Langan olen aikanaan (Louhittaren luolan värikartan alkuaikoina) pyytänyt Tuulialta spekseillä "Valaan laulu, mutta tummempi". Tosi nätti väri onkin, joskin vaikea kuvattava.

_IGP0027

No, kyllä siitä jonkinmoinen peitto tuli, vissiin reilun metrin kanttiinsa (olisko noin 100 x 120 cm?). Langankulutusteknisistä syistä valitsin aika löyhän tiheyden ja pääosin sileää pintaa. Vähän persoonallisuutta vaan mukaan kolmella kuvioraidalla. Joo, joo... on se se Vuorelan kuvio.

_IGP0028

Tunturipaju
Malli: Ei ole.
Koko: En tiedä, reilu metri.
Lanka: Louhittaren Luola Pohjan akka, väri tavallista tummempi Valaan laulu, 500 grammaa eli 1000 metriä.
Puikot: 5 mm.

Mistä nimi Tunturipaju? No, Vuorela -> Vuori -> Tunturi. Vastaanottaja on sellainen pajumainen tyyppi, vahva ja joustava.

Kyllä sen alla mahtuu torkut ottamaan, kuten kuvasta näkyy :) 

IMG_4217

Näin saimme päätökseen Sudranan 7-vuotisjuhlat. Kiitokset kaikille!

Tilastot 2015:
Valmistuneet työt: 46
Peitot: 2
Kulutetut grammat: 4531
Kulutetut metrit: 13050,96

1 kommentti:

Kaikenlaiset terveiset ovat lämpimästi tervetulleita!