perjantai 4. kesäkuuta 2010

Muistoja ja viiksiä / Memories and Moustaches

_IGP0008.JPG

Puuvillakankaat ja polyesterilangat, ne ovat olleet ystäviäni viime aikoina. Kirkkaat värit, vilpoisuus, kuosit ja yhdistely.
Leikkasin hamekankaankin, jos huomenna ehtisi suruutella.
Still no finished knits. Well, I've got one, but I haven't taken pictures yet. I've been concentrating on sewing. The cottons seem to fit my mood.
_IGP0006.JPG

Puodissa tulee siis lähiaikoina olemaan paljon Perfect Poucheja :)
Loads of Perfect Pouches can be expected to show up in the store in near future :)
_IGP0007.JPG

Kävellessäni postille viemään Etsy-puodin lähetystä eilen katselin kotia kohti. Mä asun tuolla mäen päällä, noissa vanhoissa kunnon taloissa. Tuossa pienessä metsikössä, Kuusipuistossa, kulki asuinrakentamisen raja melkein 40 vuotta. Meri jää oikealle.
This is where I walk when en route to the post office. I live on top of that hill, in the older buildings. Between the old and the new is a small forested park called Kuusipuisto, Spruce Park. To my right there is the sea shore.
_IGP0003.JPG

Kärhöt kukkivat Maakujalla, Pikkuhopiksen puolella. Onpa eurooppalaista.
The clematis is in bloom nearby, in the middle of the newer residential area. Very European somehow.
_IGP0013.JPG

Takaisin mäen päälle, omaan kaupunginosaan. Saniaiset kuuluvat lapsuuteni luottokasveihin. Mummolan pihalla, turvallisessa 50-lukuisessa puurakentamisen lintukodossa, saniaisia kasvoi melkein joka talon pihassa.
I climb back up to my own neighbourhood. Ferns remind me of my childhood. In my small hometown there were ferns in most of the yards of the houses build in the 50s (and if that was grammatically correct or even somehow sensible I am truly amazed - my English is pretty bad nowadays and getting worse all the time).
_IGP0012.JPG

Toinen lapsuuteni luottokasvi. Mummon ja Wigrenin rajalla kasvoi koko matkan syreenejä ja tähän aikaan tuoksu oli huumaava. Harvoja kukkaistuoksuja, muuten, joista pidän. Jasmiinit ja ruusut ovat kamalia, brr.
Lilacs, too, are an essential part of my childhood memories. My granny had loads of these on her yard (I bet she still does but somehow I only remember these from when I was a kid - I lived with my Gran a couple of years). I don't like floral scents and I can't stand the smell of roses and yasmines but lilacs are ok.
Pari postausta sitten arvuutellut kukat olivat, kuten Adeve ja Samma ainakin arvelivat, ruusukasvien heimoa, mutta suvut eivät ihan menneet nappiin - mutta toisaalta moni ruusukasvi näyttää noin läheltä aivan samalta. Pitääkin kysyä talouden hortonomisesti suuntautuneelta, tunnistaako hän ruotsinpihlajan ja orapihlajan kukinnot.
A couple of days ago I asked whether you recognize some inflorescences from our block. They were what I would have called a rowan tree, but Wikipedia tells me to call Swedish whitebeam (Sorbus intermedia), and a hawthorn.
Tiedättekö muuten, miksi neulatyynyä ei kannata jättää talouden miehen löydettäväksi? Vastaus kuvassa.
By the way, do you know why it is not wise to leave the pin cushion to be found by the male of the family? See picture.
_IGP0005.JPG

1 kommentti:

Kaikenlaiset terveiset ovat lämpimästi tervetulleita!